Ole-Terje og jeg fikk endelig tatt turen til Stanghytta, ei trivelig lita hytte ved Prestebakke innerst i Iddefjorden. Vi tok turen via Töckfors for å harryhandle, deretter stopp i Årjäng for å ete pizza. Så tok vi turen via Bengtsfors, Billingsfors og Ed til Kornsjø. Parkerte bilen og gikk i ca 20 minutter inn til hytta. Der fortærte vi nesten en hel 6-pack med Norrlands Guld, alkoholfritt sådann med potetgull og Bridge-blanding. Ei lang og god natts søvn, egg og bacon, så turen hjem via kabelferga fra Sund til Nössemark https://www.vastsverige.com/dalsed/produkter/nossemarksfarjan-sund-jaren/, rømmegrøt på Strømsfoss og så heim.

Fra øverst til høyre: Kos på hytta, utsikt ned til kirka på Prestebakke. Dreieskiva for lokomotiv på Kornsjø og til slutt utsikt fra utedoen på hytta.