rblog

Guttetur til Stanghytta

Ole-Terje og jeg fikk endelig tatt turen til Stanghytta, ei trivelig lita hytte ved Prestebakke innerst i Iddefjorden. Vi tok turen via Töckfors for å harryhandle, deretter stopp i Årjäng for å ete pizza. Så tok vi turen via Bengtsfors, Billingsfors og Ed til Kornsjø. Parkerte bilen og gikk i ca 20 minutter inn til hytta. Der fortærte vi nesten en hel 6-pack med Norrlands Guld, alkoholfritt sådann med potetgull og Bridge-blanding. Ei lang og god natts søvn, egg og bacon, så turen hjem via kabelferga fra Sund til Nössemark https://www.vastsverige.com/dalsed/produkter/nossemarksfarjan-sund-jaren/, rømmegrøt på Strømsfoss og så heim.

Fra øverst til høyre: Kos på hytta, utsikt ned til kirka på Prestebakke. Dreieskiva for lokomotiv på Kornsjø og til slutt utsikt fra utedoen på hytta.

Krepseløpet 2026

Meldte meg på ca 23:59 fredag kveld på Krepseløpet, våknet med sandpapir i halsen natt til lørdag, men på mårran så var jeg grei nok. Stilte til start, tok det relativt rolig fra start. Det funka greit og hadde grei fart – veldig varmt og dønn sliten i mål, ble liggende noen minutter. Tiden var grei den 46:38 https://live.eqtiming.com/80176#result så lover godt for å komme tilbake i løpeform. Og, sjekk brillene jeg fikk i goody-bagen fordi jeg leverte inn startnummeret mitt, topp notch!



Hjem