Ole-Terje og jeg fikk endelig tatt turen til Stanghytta, ei trivelig lita hytte ved Prestebakke innerst i Iddefjorden. Vi tok turen via Töckfors for å harryhandle, deretter stopp i Årjäng for å ete pizza. Så tok vi turen via Bengtsfors, Billingsfors og Ed til Kornsjø. Parkerte bilen og gikk i ca 20 minutter inn til hytta. Der fortærte vi nesten en hel 6-pack med Norrlands Guld, alkoholfritt sådann med potetgull og Bridge-blanding. Ei lang og god natts søvn, egg og bacon, så turen hjem via kabelferga fra Sund til Nössemark https://www.vastsverige.com/dalsed/produkter/nossemarksfarjan-sund-jaren/, rømmegrøt på Strømsfoss og så heim.
Fra øverst til høyre: Kos på hytta, utsikt ned til kirka på Prestebakke. Dreieskiva for lokomotiv på Kornsjø og til slutt utsikt fra utedoen på hytta.
Meldte meg på ca 23:59 fredag kveld på Krepseløpet, våknet med sandpapir i halsen natt til lørdag, men på mårran så var jeg grei nok. Stilte til start, tok det relativt rolig fra start. Det funka greit og hadde grei fart – veldig varmt og dønn sliten i mål, ble liggende noen minutter. Tiden var grei den 46:38 https://live.eqtiming.com/80176#result så lover godt for å komme tilbake i løpeform. Og, sjekk brillene jeg fikk i goody-bagen fordi jeg leverte inn startnummeret mitt, topp notch!
12 juni klokken 22:00 så startert jeg sammen med 6 andre fra IF Frøy fra Motala, med mål om å sykle rundt Vätteren på ca 10 timer.
Min kollega Thomas og jeg har nettopp vært og hentet startnummer og er klare til start. Funfact – Ja, Thomas mistet brillene underveis. Noen andre på laget så det, men jeg ropte bare “Glem det, han ønsker seg nye”
Diverse bilder fra tiden før start i Motala. Legg merke til de tre startbåsene. Fra første start ca 19:30 på fredag til ca 06:00 på lørdag så går det en pulje med ca 50 pluss syklister hvert annet minutt!! Svenskene kan det med å lage fest, og det gjør det ikke mindre fest med masse folk langs løypa og at vi noen steder sykler forbi byens vannhull. Og så er det Stig som har sykla – hold dere fast – 61 ganger (!!) https://www.mvt.se/sport/cykling/artikel/stig-johansson-i-mal-i-vatternrundan-for-61a-gangen/rgoe58mj
Gjengen jeg syklet med – fra venstre Knut, Frank, Knut Magne, Geir (kaptein), Per Martin, meg og Thomas.
Vi hadde en fin tur, men etter Hjo på ca 17 mil så begynte det å regne mer og mer og tempraturen falt. Da sprakk det litt opp for oss, og vi kom spredt i mål. Knut Magne ble offer to ganger for stifter i veibanen – noe som har skjedd før også, her fra 2025 https://www.vg.no/sport/i/QM6joP/sabotasje-mot-sykkelritt-rundt-150-har-punktert Thomas droppet siste stopp, og sykla kald som bare det først over målstreken på 10:21. Selv kom jeg inn på 10:27 – og det er vi fornøyde med – det var tross alt første gangen vi alle møttes for å sykle sammen.
Her i bilen etter målgang, Thomas var bikkjekald og skalv som bare det. Vi endte opp med å kjøre ut av Motala ca en times tid før jeg parkerte bilen og så sov vi søtt sammen i de svenske skoger til jeg var klar frisk og rask sjåfør og kunne kjøre videre.
Min lokale møbeltapetserer Ann Kristin to the rescue. Siste forberedelser for avreise, gjøre om regnjakke til vest. Armene kan jeg fryse på, men greit å være varm på kroppen siden det er der magien skjer.
Bli med når Norges farligste band skriver punkhistorie på Nationaltheatrets hovedscene.
Det er duket for et unikt møte mellom to kulturer som sjeldent deler scene, når bandet Aktiv Dödshjelp inntar Nationaltheatret søndag 31. mai.
– Vi har alltid hatt en dragning mot det storslåtte og det teatrale, men å få stå på hovedscenen på Nationaltheatret så vi ikke komme. Heldigvis flasser malingen av veggene og taket ramler snart ned, så veldig langt unna en punkekjeller er vi ikke. Lysekrona skal vel være mulig å dingle litt fra også, sier bandet i en felles uttalelse.
16-årsgaven til Iver var todelt, i går første del – jeg tok han med meg på konsert med Aktiv Dödshjelp https://aktivdodshjelp.com/ på Nationalteateret. Jeg tror faktisk aldri jeg har vært der før, for et lokale å ha punkkonsert i! Konsert med innslag, blant annet av Thorbjørn Harr, flott opplevelse
#pinse2025 / #kjentmannsmerket Lørdag ved Skui, fra #jordbru #utfartsparkering opp til #svartvannshytta deretter bil til #løvliaskistue hvor vi overnattet. Søndag tre poster i #krokskogen #asbjørnsenstien #bjørnehiet på #gråberget og til slutt #gamla på #oppkuven Deretter tilbake til Løvlia og bil til #dntsnellingen #snellingen Mandag #2pinsedag ble det #bæbu og #bjørnåtedalen og til slutt #sæterberget
Alt har en ende, denne gangen min kjære #polar #vantagev2 Et fall på #løpeturen for en måned eller to siden og så masse #regn i dag, og dett var dett. Nå er det bare å vente på at #xxl får fingeren ut og sender den nye, for må jo ha klokke, for #erdetikkepåstravahardetikkeskjedd
#helgetur til #kosteröarna / #koster sammen med #yngstesønnen og hans #kompis Guttene hadde det knallfint, og har allerede begynt å planlegge neste tur hit, men da med #sykler for da å kunne komme seg rundt hele øya og ta turen til #sydkoster Vi overnattet i #telt på #lythscamping